Czasem nastaje wymóg posortowania zgodnie z wieloma kolumnami arkusza kalkulacyjnego. O nagłówkach oddalonych od tabeli w sortowaniu dowiesz się więcej TUTAJ
Excel – filtrowanie wielu kolumn
Najczęściej następuje przymus przefiltrowania tabel w wielu kolumnach na raz. Dopuszczalne jest to do wykonania bez problemu, ale trzeba pamiętać o wszelakich ograniczeniach.
Excel – sortowanie według kolorów
Formatowanie komórek tabeli poprawia zrozumiałość treści a także wskazuje na charakterystyczne wartości liczbowe. W związkuz tym , iż jest to tak powszechnie wykorzystywane, możliwa jest zmiana kolejności także zgodnie z formatu komórki.
Excel – filtrowanie według wielu kolumn
Co rusz przychodzi przymus przefiltrowania tabeli w więcej niż jednej kolumnach równocześnie. Można to dokonać bez problemu, jednakże trzeba pamiętać na temat pewnych ograniczeń.
Ten sam układ tabeli
Tabele o takim samym układzie
Załóżmy najpierw przypadek, kiedy tabele zawierają dokładnie taką samą strukturę kolumn oraz wierszy:
- Wybierasz komórkę, która została początkiem miejsca, w którym pojawi się tabela z rezultatem konsolidacji.
- Przejdź na wstążce do zakładki Dane i wybierz Konsoliduj.
- W polu Odwołanie wybierasz obszar pierwszej tabeli do skonsolidowania.
- Po zaznaczeniu tabeli naciskasz przycisk Dodaj. W Takiej Sytuacji zakres tabeli będzie przeniesiony do spisu tabel.
- Określasz wtedy w polu odwołanie inną tabelę a także ponownie klikasz Dodaj. Identycznie na każdej tabeli.
- Końcowo naciskasz OK.
Sortowanie tekstów, liczb, dat w Excelu
Właśnie liczby, daty i teksty są danymi, które zazwyczaj sortujemy. Sortuje się je bardzo podobnie, choć mogą zdarzyć się pewne pułapki. W tabelach Ms Excel najczęściej sortujemy liczby, daty, teksty. Sortowanie tych danych mimo innych rodzajów odbywa się w bardzo podobny sposób, lecz z małymi odchyleniami od normy. Więcej o sortowaniu na http://excelporadnik.pl/
Filtrowanie w Excelu według tekstu
Excel posiada opcję filtrowania ze względu na liczby, daty czy tekst. Wszystkie rodzaje mają inne opcje formatowania i wyszukiwania. Ten wpis skupi się na formatowaniu tekstu w Microsoft Excel.
Czytaj dalej Filtrowanie w Excelu według tekstu
Filtrowanie w Excelu – według koloru
Jeśli w tabeli Microsoft Office znajdują się komórki z kolorowym tłem lub czcionką to możesz takie je przefiltrować.
Czytaj dalej Filtrowanie w Excelu – według koloru
Sortowanie dat i godzin w Excelu
Większość pracy w Excelu opiera się na tabelach z danymi. Czasami zachodzi potrzeba uporządkowania tych danych w odpowiedniej kolejności, czyli posortowania. W wyniku sortowania zmienia się kolejność wierszy w tabeli. POZNAJ więcej szczegółów na temat sortowania.
Zapisywanie skoroszytu Excel w innym formacie pliku
Domyślnym formatem zapisywanych plików programu Excel jest xlsx. Poznaj lepiej sposoby na pracę z narzędziami programu Excel. Może jednak zajść sytuacja, że zechcesz zapisać swoje dane w postaci innego formatu, np. PDF, jako plik tekstowy lub plik starszej wersji Excela.
Czytaj dalej Zapisywanie skoroszytu Excel w innym formacie pliku