Opublikowano:

Zapisywanie skoroszytu Excel w innym formacie pliku

Domyślnym formatem zapisywanych plików programu Excel jest xlsx. Poznaj lepiej sposoby na pracę z narzędziami programu Excel. Może jednak zajść sytuacja, że zechcesz zapisać swoje dane w postaci innego formatu, np. PDF, jako plik tekstowy lub plik starszej wersji Excela.

Aby zapisać skoroszyt programu Excel w innym formacie pliku:

  1. W otwartym skoroszycie przejdź do zakładki Plik i wybierz opcję Zapisz jako.
  2. W oknie, które się wyświetli, wprowadź nazwę pliku, lokalizację, w której chcesz go zapisać, a także wybrany typ pliku. Na liście, która rozwinie się przy polu Zapisz jako typ, możliwy jest wybór spośród wielu dostępnych formatów. Mogą się jednak one różnić w zależności od typu aktywnego arkusza w skoroszycie (arkusz kalkulacyjny, arkusz wykresu lub inny rodzaj arkusza).
  3. Zatwierdź wybór poprzez kliknięcie przycisku Zapisz.

W nowszych wersjach programu Excel (2013 i 2016) możliwy jest także wybór miejsca zapisu pliku nie tylko na dysku komputera, ale także w usłudze OneDrive czy SharePoint. TUTAJ uzyskasz więcej informacji na temat dostępnych narzędzi w Excelu.

Natomiast jeżeli dany plik zapisano w starszym formacie (Excel 97-2003) i nie potrzebujesz zachowywać tej starszej wersji, wystarczy z dostępnych opcji w zakładce Plik > Informacje wybrać przycisk Konwertuj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *