Sortowanie w Excelu

Duży udział trudu w Microsoft Excel opiera się na tabelach. W klasycznych tabelach znajdują się dane. Trzeba je niekiedy sortować w słusznej kolejności, posortować ich sekwencje – to robi zmiana kolejności, przestawia sekwencje wierszy lub ewentualnie kolumn arkusza w tabeli . Nie myl tego z filtrowaniem, które chowa wiersze.

Jak sortować dane?

Sortowanie wykonuje się najczęściej na jeden z dwóch sposobów –za pomocą przycisków sortowania lub z użyciem narzędzia autofiltru. Przyciski porządkowania zmiana kolejności jest na tyle codzienną operacją, że Twórcy Excela umieścili tą funkcjonalność w więcej niż jednym miejscu.

Buttony sortowania możesz znaleźć w zakładce. Podane są również w zakładce Narzędzia Główne.

By Sortowanie poprawnie się obliczyło musisz:

  • Zaznaczyć w tabeli jedną komórkę. Ta komórka powinna znajdować się w kolumnie, wedle której chcesz sortować tabelę danych.
  • Przejdź Do narzędzi porządkowania w którejś z zakładek:

Tabela Dane– rozwiń przycisk uszeregowania rosnącego albo malejącego.

Tabela Narzędzia Główne – kliknij guzik „Porządkuj również filtruj”, natomiast w tym momencie kliknij na  listy zmiana kolejności od najmniejszych do największych czy też od największych do najmniejszych. Jest

To wysoce wygodne również szybkie rozwiązanie, ale powinieneś pamiętać, że: Zaznaczając pojedynczą spośród komórek w tabeli, musisz mieć pewność, iż Microsoft Excel rozpoznaje początek oraz koniec zakresu tą samo metodą jak Ty. Pierwszy wiersz na początku traktowany jest jako nagłówek, wobec tego nie jest nigdy przesuwany – pozostaje na górze.

AUTOFILTREM MOŻNA SORTOWAĆ

Innym Sposobem uporządkowania grupie jest wstawienie narzędzia autofiltru. Mimo, iż nazwa tego narzędzia wskazuje na filtrowanie, to możesz za jego pomocą również sortować:

  • Odnieś do tabeli pojedynczą z komórek, obojętnie którą. Możesz też określić całą tabelę, aby mieć pewność, iż Excel rozpozna początek oraz koniec grupie samo jaką metodą Ty.
  • Przejdź Do zakładki Dane, również wybierz button Filtruj. W pierwszy wierszu pojawią się strzałki.
  • Kliknij strzałkę w kolumnie, właściwie dla jakiej musisz posortować.
  • Na Liście, która się rozwinie, rozwiń Zmiana kolejności od najmniejszych do największych bądź od największych do najmniejszych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *