Duży udział trudu w Microsoft Excel opiera się na tabelach. W klasycznych tabelach znajdują się dane. Trzeba je niekiedy sortować w słusznej kolejności, posortować ich sekwencje – to robi zmiana kolejności, przestawia sekwencje wierszy lub ewentualnie kolumn arkusza w tabeli . Nie myl tego z filtrowaniem, które chowa wiersze.
Jak sortować dane?
Sortowanie wykonuje się najczęściej na jeden z dwóch sposobów –za pomocą przycisków sortowania lub z użyciem narzędzia autofiltru. Przyciski porządkowania zmiana kolejności jest na tyle codzienną operacją, że Twórcy Excela umieścili tą funkcjonalność w więcej niż jednym miejscu.
Buttony sortowania możesz znaleźć w zakładce. Podane są również w zakładce Narzędzia Główne.
By Sortowanie poprawnie się obliczyło musisz:
- Zaznaczyć w tabeli jedną komórkę. Ta komórka powinna znajdować się w kolumnie, wedle której chcesz sortować tabelę danych.
- Przejdź Do narzędzi porządkowania w którejś z zakładek:
Tabela Dane– rozwiń przycisk uszeregowania rosnącego albo malejącego.
Tabela Narzędzia Główne – kliknij guzik „Porządkuj również filtruj”, natomiast w tym momencie kliknij na listy zmiana kolejności od najmniejszych do największych czy też od największych do najmniejszych. Jest
To wysoce wygodne również szybkie rozwiązanie, ale powinieneś pamiętać, że: Zaznaczając pojedynczą spośród komórek w tabeli, musisz mieć pewność, iż Microsoft Excel rozpoznaje początek oraz koniec zakresu tą samo metodą jak Ty. Pierwszy wiersz na początku traktowany jest jako nagłówek, wobec tego nie jest nigdy przesuwany – pozostaje na górze.
AUTOFILTREM MOŻNA SORTOWAĆ
Innym Sposobem uporządkowania grupie jest wstawienie narzędzia autofiltru. Mimo, iż nazwa tego narzędzia wskazuje na filtrowanie, to możesz za jego pomocą również sortować:
- Odnieś do tabeli pojedynczą z komórek, obojętnie którą. Możesz też określić całą tabelę, aby mieć pewność, iż Excel rozpozna początek oraz koniec grupie samo jaką metodą Ty.
- Przejdź Do zakładki Dane, również wybierz button Filtruj. W pierwszy wierszu pojawią się strzałki.
- Kliknij strzałkę w kolumnie, właściwie dla jakiej musisz posortować.
- Na Liście, która się rozwinie, rozwiń Zmiana kolejności od najmniejszych do największych bądź od największych do najmniejszych.