Sortowanie w Excelu

Duży udział trudu w Microsoft Excel opiera się na tabelach. W klasycznych tabelach znajdują się dane. Trzeba je niekiedy sortować w słusznej kolejności, posortować ich sekwencje – to robi zmiana kolejności, przestawia sekwencje wierszy lub ewentualnie kolumn arkusza w tabeli . Nie myl tego z filtrowaniem, które chowa wiersze.

Jak sortować dane?

Sortowanie wykonuje się najczęściej na jeden z dwóch sposobów –za pomocą przycisków sortowania lub z użyciem narzędzia autofiltru. Przyciski porządkowania zmiana kolejności jest na tyle codzienną operacją, że Twórcy Excela umieścili tą funkcjonalność w więcej niż jednym miejscu.

Buttony sortowania możesz znaleźć w zakładce. Podane są również w zakładce Narzędzia Główne.

By Sortowanie poprawnie się obliczyło musisz:

  • Zaznaczyć w tabeli jedną komórkę. Ta komórka powinna znajdować się w kolumnie, wedle której chcesz sortować tabelę danych.
  • Przejdź Do narzędzi porządkowania w którejś z zakładek:

Tabela Dane– rozwiń przycisk uszeregowania rosnącego albo malejącego.

Tabela Narzędzia Główne – kliknij guzik „Porządkuj również filtruj”, natomiast w tym momencie kliknij na  listy zmiana kolejności od najmniejszych do największych czy też od największych do najmniejszych. Jest

To wysoce wygodne również szybkie rozwiązanie, ale powinieneś pamiętać, że: Zaznaczając pojedynczą spośród komórek w tabeli, musisz mieć pewność, iż Microsoft Excel rozpoznaje początek oraz koniec zakresu tą samo metodą jak Ty. Pierwszy wiersz na początku traktowany jest jako nagłówek, wobec tego nie jest nigdy przesuwany – pozostaje na górze.

AUTOFILTREM MOŻNA SORTOWAĆ

Innym Sposobem uporządkowania grupie jest wstawienie narzędzia autofiltru. Mimo, iż nazwa tego narzędzia wskazuje na filtrowanie, to możesz za jego pomocą również sortować:

  • Odnieś do tabeli pojedynczą z komórek, obojętnie którą. Możesz też określić całą tabelę, aby mieć pewność, iż Excel rozpozna początek oraz koniec grupie samo jaką metodą Ty.
  • Przejdź Do zakładki Dane, również wybierz button Filtruj. W pierwszy wierszu pojawią się strzałki.
  • Kliknij strzałkę w kolumnie, właściwie dla jakiej musisz posortować.
  • Na Liście, która się rozwinie, rozwiń Zmiana kolejności od najmniejszych do największych bądź od największych do najmniejszych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *