Opublikowano:

Sortowanie według wielu kolumn w Excelu

Czasem nastaje wymóg posortowania zgodnie z wieloma kolumnami arkusza kalkulacyjnego. O nagłówkach oddalonych od tabeli w sortowaniu dowiesz się więcej TUTAJ

Czemu nie mogę zwyczajnie posortować danych?
Zastanów się nad przypadkiem, gdy posiadasz tabelę z pracownikami firmy. Firma posiada oddziały w kilku miastach. W każdym z miast, ludzie pracują w różnych departamentach. Masz więc w tabeli min. dwie kolumny: oddział a także departament. Chciałbyś porządkować poniższe dane, na tyle aby pracownicy z jednego oddziału byli w tabeli blisko siebie, zaś wtenczas, w ramach oddziałów, pracownicy z osobnych departamentów mają znajdować się przy siebie.

Jeżeli w tym przykładzie posortujesz najpierw według Oddziału, jest to wydaje się, że wszystko ma miejsce ok. Lecz jeżeli w tej chwili  zechcesz posortować wedle departamentu to oddziały z poprzedniego sortowania się wymieszają – reasumując: drugie sortowanie w ogóle nie bierze pod uwagę tego, co zrobiło pierwsze.

Sortowanie w odwrotnej hierarchii

Jeżeli sortujesz wiele kolumn arkusza to możesz obyć się bez okna sortowania. Potrzebujesz wtedy uporządkować kolejno wszystkie kolumy za pomocą przycisków uporządkowania, lecz zaczynając od danej najmniej istotnej – w przykładzie: zaczynasz od Departament, zaś kończysz na dddziale. Sekwencja ustalona zgodnie z departamentów ma miejsce wówczas przetasowana przez ważniejszą – hierarchia według działów.

Kopiowanie zasad sortowania

Co pewien czas chcemy stworzyć kilka podobnych poziomów: dla przykładu – każdy składa się uporządkowania liczby a także każdy w tej samej hierarchii, jednakże dotyczą różnych kolumn – możesz w takiej sytuacji stworzyć jeden poziom i wówczas go przekleić niemało razy – na końcu zmień to, co wymaga konwersji (np. nazwę wszystkich kolumn).

 

Potrzebujesz stworzyć wykres dla swojej posortowanej tabeli? Zajrzyj na http://excelwykresy.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *