Znajdź następny oraz Zobacz wszystko

Klikając guzik Znajdz następny Microsoft Excel przenosi Cię do kolejnej komórki, która zawiera takie miejsce wyznaczające taką z komórek. Nie posiada przycisku ZNAJDZ POPRZEDNI, dlatego jeśli chciałbyś cofnąć się w wynikach odnajdywania, to najlepiej kliknij ZOBACZ WSZYSTKO – na liście znalezionych liczby możesz się dowolnie poruszać, a także cofać.

Klikając WYSZUKAJ WSZYSTKO, Excel przenosi Cię do pierwszej znalezionej komórki, i pokazuje na dole okienka listę wszystkich komórek, które zawierają wpisaną miejsce. Łapiąc za prawy, dolny róg tego okienka, możesz rozciągnąć spis w celu bardziej komfortowego filtrowania. Po naciśnięciu na kolejnych elementach zestawienia, Excel wyznacza klikniętą spośród komórek.

Wysoce pomocne jest zaznaczenie wszystkich odnalezionych komórek tabeli. Mając niezamkniętą listę, wybierz skrót klawiszowy Ctrl +A – zaznaczy on wszystkie sekcje na liście, więc także wszystkie komórki w arkuszu. Mając zaznaczone wszystkie komórki, możesz zrobić na nich jakie wyłącznie operacje chciałbyś na przykład: wyłączyć, sformatować.

 

Na zestawienie znalezionych komórek tabeli składają się te dane:

  1. Skoroszyt– w jakim pliku wartości są szukane
  2. Arkusz– w jakim arkuszu zostały odkryte wartości. Automatycznie wyszukiwane mieszczą się  jedynie w aktywnym. Możesz to zmienić w dodatkowych opcjach.
  3. Nazwa– wyświetalna nazwa komórki
  4. Komórka– adres komórki z pozycją
  5. Miejsce– zawartość komórki. Jeżeli poszukujesz jednego tekstu, to być może jest on wyłącznie członem całości.. Na przykład: jeżeli szukasz słowo „Choinka”, jest to komórki w którym jest zapisane „Choinka świerkowa” zostanie również odkryta i cała jej treść „Choinka świerkowa” zostanie w tej kolumnie wyświetlona.
  6. Formuła– jeżeli w komórce jest formuła, to wyświetlana jest tutaj. W kolumnie wartość wyświetlany jest w takim razie konsekwencja formuły.

Zasady użycia opcji ZNAJDŹ w Excelu:

  1. Liczby szukane są tylko w ramach aktywnego arkusza i można jest edytować pod przyciskiem OPCJE.
  2. Wartości szukane znajdują się na początku – ważne gdy istotna dla Ciebie sekwencja znajdywania poszczególnych wystąpień podanej wartości liczbowe. Zmiana – przycisk OPCJE.
  3. Automatycznie nie jest uwzględniana wielkość znaków – słowo choinka oraz CHOINKA traktowane jest tak samo. Zmiana – przycisk OPCJE.
  4. Automatycznie Excel szuka tych komórek Excela, które zawierają wskazaną miejsce i także mogą zawierać pewne dalsze liczby – przykładowo: szukając słowa – Choinka będzie także wskazana komórka ze słowem Choinkostan. Zmiana – przycisk OPCJE.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *