Tabele przestawne w Excelu – wprowadzenie

Masz dużą tabelą składającą się z wielu tysięcy wierszy. Przeprowadzenie analizy podanej zakresie również związanej z tym edycji pochłonęłoby wiele godzin wysiłku. Program Excel wspomaga to zadanie, udostępniając narzędzie Tabeli Przestawnych. Jest to zaawansowane, wielofunkcyjne, funkcjonalne urządzenie, które jest wykorzystywane w różnych celach, dzięki swej elastyczności jak i również łatwości obsługi.

Prawidłowe przygotowanie zawartości ułatwia podejmowanie decyzji biznesowych. Tabele przestawne są rozwiązaniem do przygotowywania podsumowań, analiz a także przeglądania również przedstawiania treści. Funkcjonalność tabeli przestawnych opiera swoje działanie na treści źródłowych zaznaczonych przez użytkownika. Wyświetlone rezultaty zależą od treści w zakresie danych, na których została zbudowana. Modyfikacje danych na zakresach danych przestawnych, nie przyczyniają się do treści źródłowych.

Tabela przestawna pełni przeznaczenia „inteligentnej nakładki”, która po nałożeniu na podane dane, umożliwia grupować również segregować poniższe informacje na wiele sposobów.  Do utworzenia wykorzystywane znajdują się nazwy kolumn pełniące rolę kategorii treści, które w różnoraki technika dopuszczalne jest rozmieszczać w tabeli. Na podstawie jednych zawartości źródłowych, możesz utworzyć tabele przestawne w którym każda z nich prezentuje następujące dane w innym stylu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *