Menu

Zasady działania autokonspektu

3 stycznia 2018 - Tabela

 

Ms Excel magicznie nie odgaduje Twoich myśli i pragnień, dlatego ważne aby tabela została skonstruowana tak, aby autokonspekt mógł zadziałać. Oto podstawowe standardy:

  1. Przed użyciem funkcji, odnieś się do pojedynczej komórki w tabeli, którą chcesz grupować lub całkowitą tabelę Excela bo Microsoft Excel sam się nie domyśli, która tabela Cię interesuje.
  2. Przy użyciu autokonspektu, Ms Excel szuka pierwszej kolumny wiersza, w jakiej znajduje się jakakolwiek, co najmniej jedna komórka z formułą. Traktuje w takim razie tę kolumnę/wiersz jak wskaźnik, tego jak ma grupować następujące informacje. Jeżeli zauważy, iż formuła z takiej łącznie kolumny/wiersza odwołuje się do pozostałych wierszy/kolumn arkusza w tabeli. Znaczy to, iż wiersz/kolumna z tą formułą jest główny, co się tyczy do którego formuła się odwołuje.
  3. Formuły w kolumnach/wierszach odmiennych niż pierwsza nie są w ogóle brane pod uwagę w ciągu utworzenia grupowania.
  4. Formuły służące do określenia tego jak autokonspekt grupuje nie muszą sumować komórek arkusza. Ważne jest aby odwoływała się do odmiennych komórek tabeli w danej grupie.
  5. Jeżeli niektóre wiersze/kolumny są w formułach pomijane, albo formuły odwołują się w stylistyce nieregularnie do odmiennych komórek tabeli w tabeli , to rezultat grupowania autokonspektem może być nie do końca przewidywalny oraz niezadowalający. To funkcjonalność dobrze grupuje tabele regularne, w którym konkretny poziom danych sumuje się na kolejny jeszcze wyższy poziom itd.
  6. Jeżeli Twoja tabela nie jest regularna oraz wydaje Ci się, że autokonspekt nie zadziała dobrze, nie szkodzi spróbować. Możesz poprawić błędy ręcznie. W każdym czasie też możesz wykorzystać przycisk „Wyczyść konspekt” by cofnąć utworzone grupowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *