Ms Excel magicznie nie odgaduje Twoich myśli i pragnień, dlatego ważne aby tabela została skonstruowana tak, aby autokonspekt mógł zadziałać. Oto podstawowe standardy:
- Przed użyciem funkcji, odnieś się do pojedynczej komórki w tabeli, którą chcesz grupować lub całkowitą tabelę Excela bo Microsoft Excel sam się nie domyśli, która tabela Cię interesuje.
- Przy użyciu autokonspektu, Ms Excel szuka pierwszej kolumny wiersza, w jakiej znajduje się jakakolwiek, co najmniej jedna komórka z formułą. Traktuje w takim razie tę kolumnę/wiersz jak wskaźnik, tego jak ma grupować następujące informacje. Jeżeli zauważy, iż formuła z takiej łącznie kolumny/wiersza odwołuje się do pozostałych wierszy/kolumn arkusza w tabeli. Znaczy to, iż wiersz/kolumna z tą formułą jest główny, co się tyczy do którego formuła się odwołuje.
- Formuły w kolumnach/wierszach odmiennych niż pierwsza nie są w ogóle brane pod uwagę w ciągu utworzenia grupowania.
- Formuły służące do określenia tego jak autokonspekt grupuje nie muszą sumować komórek arkusza. Ważne jest aby odwoływała się do odmiennych komórek tabeli w danej grupie.
- Jeżeli niektóre wiersze/kolumny są w formułach pomijane, albo formuły odwołują się w stylistyce nieregularnie do odmiennych komórek tabeli w tabeli , to rezultat grupowania autokonspektem może być nie do końca przewidywalny oraz niezadowalający. To funkcjonalność dobrze grupuje tabele regularne, w którym konkretny poziom danych sumuje się na kolejny jeszcze wyższy poziom itd.
- Jeżeli Twoja tabela nie jest regularna oraz wydaje Ci się, że autokonspekt nie zadziała dobrze, nie szkodzi spróbować. Możesz poprawić błędy ręcznie. W każdym czasie też możesz wykorzystać przycisk „Wyczyść konspekt” by cofnąć utworzone grupowania.