Korzystając z Excela musimy być przygotowani na sytuację, gdy dane w tabeli będą nieczytelne. Przykładowo posiadasz tabelę z danymi, które dotyczą sprzedaży kupna produktów w drugim półroczu z podziałem na miesiące. Aby to przedstawić jasno i czytelnie dobrze byłoby wykorzystać wykres. Rodzajów wykresów w Excelu jest wiele, zaczynając od wykresu liniowego kończąc na wykresie giełdowym. Wszystkie możliwości przedstawienia informacji/danych można zawrzeć w odpowiednim rodzaju.
Tworzenie wykresu w Ms Excel.
- Na początku należy zaznaczyć obszar danych, które chcemy wykorzystać. Zaznaczeniu może ulec cała tabela jak i jej część. Jeżeli zdarzy Ci się zaznaczyć pustą komórkę z poza tabeli Ms Excel wstawi pusty wykres i będziesz musiał wstawić serię samodzielnie.(Gdy dane z których chcesz korzystać nie sąsiadują ze sobą trzymając przycisk CTRL zaznacz lewym przyciskiem wybrane komórki. Sprawi to zaznaczenie oddalonych od siebie danych)
- Następnie przejdź do zakładki górnej WSTAWIANIE i wybierz jeden z pola WYKRESY. (Jak usunąć oś z wykresu?)
Wykres pojawi się natychmiastowo w arkuszu skąd wziąłeś dane i możesz cieszyć się jasno przedstawionymi danymi. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak usunąć wykres odwiedź http://excelwykresy.pl/usuwanie-wykresu-w-excelu/