Zastosowaniem tego narzędzia jest wyszukiwanie w pliku Excela wskazanych przez Ciebie kwot. Możesz odnaleźć daty, teksty, liczby – nienarzucone wartości.
Stylistyka funkcjonowania opcji Znajdź
Korzystając z tego ustawienia, możesz dodać obojętną wartość, którą musisz w skoroszytu znaleźć. Efektem końcowym będzie zaznaczenie komórki arkusza kalkulacyjnego, który tę pozycję ma.
Działaj tak:
- Jeśli chciałbyś wyszukać w całym arkuszu, to przed uruchomieniem tego narzędzia zaznacz tylko pojedynczą, pierwszą lepszą spośród komórek. Jeśli zaś potrzebujesz wyszukiwać w konkretnym obrębie komórek arkusza, to przed włączeniem tego narzędzia zaznacz ten właciwy obszar.
- Włącz funkcjonalność ZNAJDZ – w górnym menu, tabela Narzędzia Główne, opcja „znajdz i zaznacz” i – opcja „znajdz”
- Dodaj szukaną frazę.
Jeśli jest to tekst – wpisz tekst. Jeśli jest to jest liczba wpisz liczbę. Nie zapomnij, że jeżeli zmienisz w specyficzny konwencja liczbę np. zastosujesz formatu księgowego, który do wartości doda złoty, to Ms Excel wciąż widzi w komórce jedynie niezmienioną liczbę czyli bez tego złoty.
Jeśli musisz sprawdzić, co ściśle widzi Microsoft Excel, to wskaż taką z komórek i zobacz co znajduje się na pasku formuły – tam będzie akurat pusta, nieformatowana liczba. Weź też to pod uwagę podczas wyszukiwania, bo jeśli wpiszesz to przykładowe złoty, to Ms Excel tego nie odnajdzie.
Jeżeli jest to data, to wstaw tę datę lub jej człon. Nie zapomnij, że jeśli data jest sformatowana nieco odmiennie niż domyślnie, to Excel widzi tylko przypuszczalny format daty dla polskich typów regionalnych jest to RRRR-MM-DD. Możesz to łatwo odczytać, zaznaczając spośród komórek Excela.
Naciskaj button „Znajdź następny” w celu wyszukania każdej następnej z komórek, która posiada wpisaną wartość. Rozwiń ZNAJDŹ WSZYSTKO aby znaleźć od razu wszystkie komórki z określoną wartością – zostaną one wypisane na liście, na której każdy z elementów możesz kliknąć i konwencja przechodząc do danej komórki.