Zastosowanie motywów w Excelu

Jeśli chciałbyś nadać tabelom programu Excel bardziej profesjonalny i jednolity strukturę, dobrym pomysłem jest zastosowanie motywów programu Excel.

Motyw to zbiór wskazanych typów zmieniania widoku. Obejmuje on m.in. zestaw kolorów, czcionek, a także efektów linii oraz wypełnienia dla Twojego arkusza. Co więcej, w programach pakietu Microsoft Office udostępniono sporo wbudowanych motywów, które są do użytku. Istnieje także możliwość tworzenia przez użytkownika własnych, spersonalizowanych motywów.

Jakie są wiec zalety korzystani z motywów Ms Excel?

Dostęp do motywów jest możliwy z poziomu wszystkich programów pakietu Office, dzięki czemu, wybierając określony motyw, możesz prosto i natychmiast uzyskać jednolity, spójny szyk różnego rodzaju dokumentów. W obszarze programu Excel aktualizacja motywu w jednym arkuszu determinuje ustawienie tego motywu w sferze całego pliku Excela. Jeżeli zatem korzystasz z pliku Excela i chcesz dodać tabele bądź wykresy, dzięki odpowiedniemu motywowi nie chciałbyś martwić się o spójną strukturę arkusza – motyw zapewni jednolite formatowanie w obszarze odpowiedniego skoroszytu.

Jak użyć w swoich dokumentach jednego motywu?

Przejdź do zakładki Ułożenie strony, a następnie do przycisku Motywy. Z rozwijanego spisu skieruj się do motywu, którego chciałbyś użyć: możliwe jest to jeden z wbudowanych bądź uprzednio zapisanych niestandardowych motywów. Motywy niestandardowe proponuje się tylko w takiej sytuacji, gdy stworzono minimum jeden niestandardowy motyw dokumentu.
W wyniku wdrażania motywu zauważysz przekształcenie kolorów, czcionki, a także użycie arkuszu efektów. Pamiętaj, iż selekcja motywu dla dokumentu wpływa na dostępne dla niego style. Dla każdego motywu w opcjach stylu komórki równocześnie stylu grupie, wykresu, kształtu itp. udostępnione są różne funkcje wyboru, dostosowane do danego motywu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *