Zastosowanie motywów w Excelu

Jeśli chciałbyś nadać tabelom programu Excel bardziej profesjonalny i jednolity strukturę, dobrym pomysłem jest zastosowanie motywów programu Excel.

Motyw to zbiór wskazanych typów zmieniania widoku. Obejmuje on m.in. zestaw kolorów, czcionek, a także efektów linii oraz wypełnienia dla Twojego arkusza. Co więcej, w programach pakietu Microsoft Office udostępniono sporo wbudowanych motywów, które są do użytku. Istnieje także możliwość tworzenia przez użytkownika własnych, spersonalizowanych motywów.

Jakie są wiec zalety korzystani z motywów Ms Excel?

Dostęp do motywów jest możliwy z poziomu wszystkich programów pakietu Office, dzięki czemu, wybierając określony motyw, możesz prosto i natychmiast uzyskać jednolity, spójny szyk różnego rodzaju dokumentów. W obszarze programu Excel aktualizacja motywu w jednym arkuszu determinuje ustawienie tego motywu w sferze całego pliku Excela. Jeżeli zatem korzystasz z pliku Excela i chcesz dodać tabele bądź wykresy, dzięki odpowiedniemu motywowi nie chciałbyś martwić się o spójną strukturę arkusza – motyw zapewni jednolite formatowanie w obszarze odpowiedniego skoroszytu.

Jak użyć w swoich dokumentach jednego motywu?

Przejdź do zakładki Ułożenie strony, a następnie do przycisku Motywy. Z rozwijanego spisu skieruj się do motywu, którego chciałbyś użyć: możliwe jest to jeden z wbudowanych bądź uprzednio zapisanych niestandardowych motywów. Motywy niestandardowe proponuje się tylko w takiej sytuacji, gdy stworzono minimum jeden niestandardowy motyw dokumentu.
W wyniku wdrażania motywu zauważysz przekształcenie kolorów, czcionki, a także użycie arkuszu efektów. Pamiętaj, iż selekcja motywu dla dokumentu wpływa na dostępne dla niego style. Dla każdego motywu w opcjach stylu komórki równocześnie stylu grupie, wykresu, kształtu itp. udostępnione są różne funkcje wyboru, dostosowane do danego motywu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *