Opcje tabeli przestawnej

Tabela przestawna to bardzo użyteczne narzędzie programu Excel, wspomagające analizę dużych zbiorów danych. Jej dużym atutem jest możliwość modyfikacji poszczególnych właściwości.

Właściwości tabeli przestawnej znajdziesz w zakładce Opcje w grupie Tabela przestawna (POZNAJ więcej opcji tabel przestawnych). Po wybraniu przycisku Opcje wyświetli się okno z opcjami tabeli przestawnej, w którym znajdziesz osobne zakładki, dotyczące poszczególnych elementów tabeli.

Nazwa

Na górze tego okna, w polu Nazwa wyświetla się nazwa twojej tabeli. Możesz ją zmienić poprzez wpisanie do pola swojej nazwy.

Układ i formatowanie

W tej sekcji znajdziesz ustawienia dotyczące wyglądu oraz rozmieszczenia tabeli przestawnej.

Sumy i filtry

Znajdziesz tu opcje dotyczące sortowania, filtrowania, a także wyświetlania sum końcowych w wierszach i kolumnach.

Wyświetlanie

W tej sekcji znajdują się opcje dotyczące tego, w jaki sposób będą wyglądać poszczególne elementy tabeli, a także dotyczące sortowania listy pól.

Drukowanie

W tej sekcji znajdziesz opcje dotyczące tego, które elementy tabeli mają być uwzględnione przy wydruku.

Dane

Znajdują się tu opcje dotyczące m.in. zapisywania danych źródłowych czy automatycznego odświeżania tabeli przy każdym uruchomieniu skoroszytu.

Szerokie spektrum opcji dostępnych po kliknięciu pozycji Opcje skutecznie zwiększa elastyczność tabel przestawnych oraz daje możliwość dostosowania ich wyglądu, tak aby spełniał on wymagania użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *