Wstęp do tabel przestawnych

Wyobraź sobie że, dysponujesz obszerną tabelą w arkuszu kalkulacyjnym składającą się z kilku tysięcy wierszy w tabeli. Przeprowadzenie badania w tym obszarze a także związanej z tym edycji, pochłonęłoby wiele godzin zabiegów.

Program Microsoft Excel przyspiesza to zadanie, udostępniając narzędzie w zakresie tabel przestawnych. Jest to zaawansowane, wielofunkcyjne i funkcjonalne narzędzie, które może znajdować stosowanie w różnych celach , dzięki swej ustępliwości i łatwości obsługi. Prawidłowe przygotowanie zawartości ulepsza podejmowanie odpowiednich decyzji biznesowych. Tabele przestawne swoje spektrum działań kierują na przygotowywaniu podsumowań, analiz, a także przeglądania zawartości.

 Funkcjonalność tabel przestawnych opiera swój wpływ na danych źródłowych wskazanych przez użytkownika. Ukazane owoce zależą od treści grupie treści, na których pozostała zbudowana. Zmianę treści jedynie na bazach danych przestawnych, nie przyczyniają się do zmiany danych źródłowych. Tabela przestawna pełni zastosowania „inteligentnej nakładki”, która po nałożeniu na rygorystyczne dane następujące umożliwia możliwość prezentownia, grupowania i segregowania poniższych wiadomości na szereg różnych sposobów.


Do tworzenia tabeli przestawnej stosowane są nazwy kolumn arkusza, pełniące rolę kategorii treści, które w różnorakim stylu dopuszczalnie jest rozmieszczać w tabeli . Na Podstawie jednych danych źródłowych, możesz utworzyć niemało tabel przestawnych, gdzie każda z nich prezentuje następujące dane w inny sposób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *